De grootste christelijke webwinkel van Nederland

Aanbevolen

Artikelen 1 tot 10 van 10 in totaal

Lijst  Foto-tabel 

Van laag naar hoog sorteren
  1. Studiebijbel (HSV)

    Genre: Tips Reformatorisch

    De Studiebijbel bevat de complete tekst van de Herziene Statenvertaling, aangevuld met aantekeningen, inleidingen, kaartjes en artikelen. Een betrouwbaar, verstaanbaar en verdiepend hulpmiddel bij het lezen van de Bijbel. Meer info
  2. Sta stil

    Genre: Aanbevolen

    20 dagen leesplan Merk jij dat je het druk hebt? Heb je zin om te ontspannen en uit te rusten? Misschien kom jij tot rust in een luxe vakantieresort of op je handdoekje bij de zee. Maar hoe zou God willen dat je rust neemt? God zegt: 'Kom bij Mij en rust een beetje uit'. Met dit leesplan helpen we je op een ontspannen manier na te denken over God (deel 1), en over Zijn wonderen (deel 2). Daarbij denk je aan de hand van kleine opdrachten ook na over jezelf. En, heel fijn: je zit niet vast aan data. Je kunt dit boek iedere dag gebruiken of af en toe. Dat is aan jou. Sta stil is geschreven door diverse schrijfsters van Zij Lacht. Zij Lacht is een online platform voor (jonge) vrouwen met hart voor God, in 2016 opgericht door Liza de Jonge. Iedere dag verschijnt er een praktische, Bijbelse overdenking op hun website: www.zijlacht.nl Meer info
  3. De macht van de witte leeuw

    Coen Nuijten

    Genre: Aanbevolen

    De twee vrienden Juda en Guus spelen verstoppertje in het bos. Plotseling worden ze aangevallen door een grote, zwarte reus. Net op tijd springt er een witte leeuw uit de struiken, die de jongens beschermt en de reus op afstand houdt. de vrienden vluchten naar een boomhut, waar ze een schatkist en zeven gekleurde pijlen en een boog vinden. Maar wat moeten ze ermee? En hoe loopt het gevecht tussen de reus en de leeuw af? In dit boek legt Coen Nuijten uit wie de reus en de leeuw zijn en wat de jongens moeten doen met de gekleurde pijlen. Met leuke verhalen en spannende opdrachten helpt hij kinderen begrijpen wie de Heilige Geest is en hoe ze de gaven van de Heilige Geest kunnen gebruiken om te overwinnen. En wat zit er nu eigenlijk in die schatkist? Ontdek het zelf in dit supertoffe doe-boek! Een boek vol ontdekkingen voor kinderen vanaf 8 jaar. Over de auteur: Coen Nuijten Coen Nuijten is oprichter van C-Generations en leert o.a. kinderen ontdekken hoe ze beste vrienden met Jezus kunnen worden. Coen spreekt ook in kerken en op scholen. Meer info
  4. Zonderschuld

    Mattias Rouw

    Genre: Aanbevolen

    Voor veel mensen is het begrip 'zonde' gekoppeld aan 'schuld', waardoor veel christenen gebukt gaan onder een verlammend schuldbesef. Toch speelt het begrip 'zondenschuld' in het vroege christendom nauwelijks een rol. De Woestijnvaders keken op een compleet andere manier naar zonde en verlossing. Zonderschuld is een briefwisseling tussen uitgever en auteur, over dit uiterst boeiende onderwerp. Doordat het in briefvorm is geschreven, is het geen theoretisch verhaal, maar komt duidelijk naar voren dat deze 'nieuwe' manier van kijken naar zonde een inspirerende en verfrissende impuls kan zijn voor je geloofsleven. Meer info
  5. Bijbel op tafel

    Joyce de Jongh

    Genre: Aanbevolen

    Gezinsdagboek vol bijbelverhalen voor bijna elke dag.
    Gezinnen met kinderen van 6-11 jaar.
    Ruim 170 gezinsmomenten.
    In een jaar tijd de hele Bijbel door.
    Sluit aan bij kerkelijk jaar.
    Korte, afgeronde verhalen.
    Met bijbelverwijzingen, doorpraatvragen en gebed.
    Met handig leeslint. Meer info
  6. Hoop die in ons leeft

    ds. Peter Smilde

    Genre: Nieuwe Testament

    Op zoek naar geschikt materiaal voor je groeigroep of bijbelkring? Laat je dit jaar aanmoedigen door Petrus! ‘De hoop die in ons leeft' bestaat uit 16 programma's waarin belangrijke thema's aan de orde komen uit de eerste brief van Petrus voor de kerk van nu. Programma's over het volgen van Jezus in een tijd dat we als christenen in Nederland in de minderheid zijn. Een verwarrende tijd, omdat hoop nooit vanzelfsprekend is, maar altijd aangevochten. Maar samen gaan we hoopvol achter Jezus aan. Dit boekje bevat gespreksvragen voor huiskringen en Gemeente Groei Groepen en achtergronden bij de bijbelgedeeltes. Ook zijn er 8 ‘hoopvolle verhalen' opgenomen met christenen uit kerk en samenleving. Christenen uit de eerste eeuw waren een minderheid in het Romeinse Rijk. Ze werden bewonderd, maar ook vreemd aangekeken. Petrus spreekt hen in zijn brieven - en ook ons - moed in. Want God heeft alle macht. Weet dat je geroepen bent om de liefde van Christus aan de wereld te tonen. Aanvaard het lijden en koester de hoop die Jezus in je hart heeft geplant. De studies zijn geschreven door ds. Peter Smilde uit Alphen aan de Rijn, ds. Harald Overeem uit Boskoop, ds. Pieter Both uit Spijkenisse en ds. Harry Klaassens uit Erica. GERTJAN SEGERS: ‘Hoop doet je geloven dat het niet hoeft te blijven zoals het nu is. In de gebrokenheid hebben we een levende God, die toewerkt naar een prachtige wereld.' ELS VAN DIJK: ‘Petrus spreekt me aan omdat hij ons uitdaagt om priesters te zijn. Brengers van hoop en barmhartigheid. We mogen mensen zijn die van Jezus leren om bewogen te zijn en het koninkrijk van God vertegenwoordigen.' Meer info
  7. Denk gerust na

    Theanne Boer

    Genre: Aanbevolen

    In de media gaat het vaak om de extreme mening. Theanne Boer weet echter al jaren in haar artikelen en columns in Visie, Eva en het Nederlands Dagblad juist de nuance vorm te geven. Lezers waarderen haar teksten vanwege de balans die ze weet aan te brengen. Meer info
  8. Dochters van de kust

    Lynn Austin

    Genre: Aanbevolen

    'Dochters van de kust' van Lynn Austin: een prachtige familiesaga. Holland, Michigan, 1897. Meer info
  9. En de aarde bracht voort

    Gijsbert van den Brink

    Genre: Aanbevolen

    Stel dat de standaard-evolutietheorie klopt. Wat betekent dat dan voor het christelijk geloof? Meer info
  10. Bijbels dagboek LUXE voor meiden

    Carolyn Larsen

    Genre: Tieners

    Het succesvolle 'Bijbels dagboek voor meiden' is nu beschikbaar voor jou in luxe uitvoering met een roze lederen omslag.365 Korte overdenkingen die passen bij de belevingswereld van jonge meiden. Elke dag sluit af met een kort gebed. Meer info
Artikelen 1 tot 10 van 10 in totaal

Lijst  Foto-tabel 

Van laag naar hoog sorteren